Pages

Wednesday, 16 March 2016

THE THIRD VOYAGE OF SINBAD THE SAILOR

o(*≧□≦)o

guys~~~~~

nak dengar lagi cerita yang tak seberapa ni dari KING?

silakan membaca
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
(ノ^ヮ^)ノ*:・゚✧


pelayaran ketiga SINBAD bermula tidak lama selepas beliau pulang ke BAGHDAD dari pelayaran keduannya

semua ini disebabkan beliau berasa bersemangat dan teruja untuk pengembaraan baru, u know that feels right, bila kita buat sesuatu yang kita suka, of coz kita akan berasa seronok terutama apabila ia mendatangkan hasil, manfaat dan pengalaman yang tidak ternilai.

untuk pelayaran yang ketiga, SINBAD berlayar dari BASRA kerana menurut beberapa catatan, SINBAD menuju ke BASRA untuk mendapatkan kapal dan peralatan serta anak kapal yang akan bersama samanya di dalam pelayaran ini, terdapat catatan mengatakan juga bahawa BASRA adalah salah sebuah pelabuhan yang disinggah oleh pedagang dunia.

sepanjang pelayaran ketiganya, SINBAD mengharapkan sebuah pengembaraan yang hebat dan menakjubkan, namun sebuah tragedi telah berlaku menyebabkan mereka terdampar di sebuah pulau yang dihuni oleh makhluk yang menakutkan.

(SEKADAR RUJUKAN)

makhluk tersebut sungguh besar menyerupai manusia dan bewarna hitam, memiliki gigi yang tajam dan panjang, memiliki satu mata yang kemerahan seperti biji saga, mulut yang terjuih sehingga ke dadanya, telingan yang besar dan panjang kebahu, kuku yang sungguh tajam dan mengeluarkan bunyi yang menakutkan.

SINBAD dan kelasinya telah diserang serta merta, dan makhluk tersebut mula memakan satu demi satu anak kapalnya bermula dengan kapten kerana berbadan besar.

melihat keadaan tersebut, SINBAD segera bersembunyi bersama anak kapalnya yang masih hidup, jika tidak dilakukan sesuatu, mereka semua akan menjadi makanan makhluk tersebut, namun SINBAD berjaya memikirkan satu cadangan dan memulakannya dengan membina rakit dari kayu kayu dihutan tersebut.

keesokan harinya
SINBAD bersama anak kapalnya menyerang makhluk tersebut dengan besi yang digunakan oleh makhluk itu untuk memanggang manusia, kedua dua mata makhluk itu buta dicucuk besi tersebut membuatkan ia menjerit kesakitan, disaat itu SINBAD dan anak kapalnya yang masih hidup segera melarikan diri menggunakan rakit yang dibina mereka.

ada sebuah rujukan menyatakan bahawa bukan satu, tetapi makhluk tersebut banyak dan ketika SINBAD melarikan diri, melihat satu daripada mereka yang diserang oleh SINBAD, makhluk yang lain bertindak membaling batu kearah SINBAD dan anak kapalnya membuatkan ramai yang mati.

u know guys.. why KING suka baca cerita cerita begini, 70% dari kawasan lautan belum diterokai oleh manusia, jangan jadi negative guys, miracle do happens, cuma kita yang tidak sedar.

(/¯◡ ‿ ◡)/¯ ~ ┻━┻