Pages

Wednesday 22 July 2015

MAGI: SINBAD THE SAILOR VS KING SINBAD

(@´∀`)ノнёllо GUYS~~

today KING nak bercerita tentang SINBAD~~
semua mesti kenal character ni kan!!!

yes!! yes!! KING SINBAD FROM SINDRIA in MAGI ANIME


SINBAD THE SAILOR atau SINBAD SI PELAUT adalah salah satu hikayat 1001 malam yang diceritakan oleh QUEEN SHAHRAZAD kepada suaminya KING SHAHRYAR untuk mengelakkan dirinya dari dipancung. ∑(ΦдΦlll Shock!!

SINBAD THE SAILOR adalah seorang pelaut berasal dari Timur Tengah, SINBAD berasal dari Basrah, namun ada pendapat mengatakan ia hanyalah fiksyen. Semasa pelayaran beliau sepanjang laut timur Afrika dan selatan Asia, dia melalui pengembaraan yang sungguh hebat, menjumpai tempat-tempat ajaib, raksaksa, dan mengalami perkara-perkara ghaib.

AWESOME!! Σ(▼□▼メ)

SINBAD THE PORTER & SINBAD THE SAILOR
Dalam hikayat 1001 malam, pada zaman Harun al-Rashid, Khalifah Baghdad, seorang pemuda miskin yang bekerja mengambil upah mengangkat barang, berhenti berehat di hadapan sebuah rumah pedagang yang sangat kaya, disitu dia mengadu kepada tuhannya, orang yang kaya hidup senang sedangkan orang yang misking bekerja keras tetapi masih miskin. Pemilik rumah yang mendengar rungutan pemuda itu memanggilnya masuk dan bertanyakan namanya, apabila mengetahui nama mereka sama- SINBAD, pedagang yang bernama sinbad itu menceritakan kepada pemuda tersebut mengenai 7 pengembaraanya yang menakjubkan.

Σ(O_Oil!) sноск!!

hahahaha....nak tahu cerita 7 pengembaraan tersebut... KING akan cerita di lain hari~~ 


No comments:

Post a Comment