Pages

Thursday 10 September 2015

WAR LORD: YUKIMURA SANADA

MORNING~~~~~~~

so today KING nak sambung cerita yang dah lama lepas tu.... mengenai WAR LORD!!!... our main character for today is YUKIMURA SANADA~~~







FUUU~~~~~~~~~~~~ KING ada senaraikan beberapa gambar yukimura sanada di dalam anime~~~ semuanya hensem~~~!!! tetapi KING tetap setia dengan DATE MASAMUNE!!!

OKENG...... nama sebenar beliau adalah SAEMON-NO-SUKE YUKIMURA~~ atau dikenali dengan SANADA YUKIMURA... beliau dilahirkan pada tahun 3 june 1567 dan hidup sehingga tahun 1615 masihi... dia adalah salah seorang samurai jepun yang terkenal pada zaman dahulu... seiring dengan DATE MASAMUNE dan yang lain... nanti Ki-chan cerita yang lain tu...muahahahahah!!!!

SANADA YUKIMURA anak kepada SANADA MASAYUKI, atau nama sebenarnya SANADA NABUSHIGE diambil sempena adik kepada TAKEDA SHINGEN iaitu TAKEDE NOBUSHIGE.

SANADA YUKIMURA digelar 'A HERO WHO MAY APPEAR ONCE IN A HUNDRED YEARS ' atau ' CRIMSON DEMON OF WAR'.

dia merupakan anak kedua kepada SANADA MASAYUKI, abangnya bernama SANADA NOBUYUKI. yukimura mengahwini AKIHIME [Chikurinin ] dan memiliki 2 orang anak iaitu DAISUKE dan DAIHACHI~~~

sekarang korang dah tahu serba sedikit mengenai yukimura sanada kan~~~ KING dapat provide sedikit sahaja infomasi sebab ini saja yang KING tahu mengenai mereka... walaupun KING tahu lebih dari itu...ehem..ehem... korang kena beli buku sejarah mereka macam yang KING buat... hayati dan teliti sejarah kesemua WAR LORD tersebut~~~~ nanti kita boleh sharing lagi!!


No comments:

Post a Comment