Pages

Sunday 9 August 2015

WAR LORD: DATE MASAMUNE

OK~~!!

hari ini KING nak berkongsi mengenai WAR LORD ~~~ di jepun WAR LORD adalah samurai yang cukup terkenal pada zaman-zaman tertentu malah tercatit di dalam sejarah mereka

jadi KING akan cerita serba sedikit mengenai mereka...hahahahaha.... terutama DATE MASAMUNE~~!!! fuuuuu... banzai!!!!!

KING suka DATE MASAMUNE~~ bukan setakat characternya di dalam anime... malah kisah kehidupannya... sejarahnya... KING ada baca mengenai bagaimana dia memiliki satu mata sahaja... wahhhhh.... memang make me so excited~~!!!!!

and here~~~ KING senaraikan beberapa gambar DATE MASAMUNE dalam anime~~!!
 SAMURAI WARRIOR
SENGOKU BASARA

BRAVE 10



okengg~~~~~~~ semuanya hebat2...huhuhuhu....dalam team KING.... mereka semua love SANADA YUKIMURA...dan KING pula DATE MASAMUNE... Jadi kami memang selalu fight sape paling hebat!!! DING DING!!!!

so... DATE MASAMUNE dilahirkan pada 5th september 1567 dan riwayatnya tamat pada 27th june 1636.. berapa tahun tu?? tetapi yang Ki-chan pasti pada zaman AZUCHI-MOMOYAMA sehingga awal zaman EDO... Ki-chan lupa kira...hahaha... anyway... dia sangat dikenali disebabkan matanya yang satu sahaja... dan digelar dokuganryu...iaitu naga bermata satu...

DATE MASAMUNE anak sulung kepada DATE TERUMUNE dan dilahirkan di istana YONEZAWA, masa beliau berumur 17 tahun, DATE MASAMUNE mengambil alih kuasa bapanya sebagai daimyo dan askarnya cukup dikenali dengan perisai yang berwarna hitam bersama perisai kepala yang berwarna emas~~~ HEBAT!!!!!!

DATE MASAMUNE banyak kali diadaptasikan ke dalam filem dan drama malah anime!!!! well... Ki-chan tak berapa ingat pelakon jepun yang pernah berlakon sebaga beliau... tetapi KING tahu GACKT pernah berlakon sebagai KENSHIN UESUGI!!!!

BANZAI!!!!!!


No comments:

Post a Comment